Project 216:
Marketingstrategie Maritime Maintenance & Offshore
Doelstelling
De algemene doelstelling van dit project is werken aan het verbeteren van de concurrentiepositie van Port of Den Helder en de overige havens in de Kop van Noord-Holland. Dit gebeurt door het versterken, benutten en onderhouden van de marketingpositie. De marketingstrategie is bedoeld om meer bedrijven, die gerelateerd zijn aan de energiesector op de Noordzee, naar de regio te halen.
Voortgang en werkzaamheden
In het 2019 is het project erin geslaagd de algemene naamsbekendheid van NSEG te vergroten. Wel vragen de drie beschreven boodschappen om verdere focus en verfijning. Dit wordt besproken in het kader van jaarplan 2020. Tot op heden is geen projectleider aangetrokken. Hier wordt mee gewacht tot het merk goed en duidelijk is opgebouwd. Inmiddels zijn grote stappen gemaakt, is duidelijk in kaart gebracht wat wel en wat niet werkt en kan NSEG bedrijven daadwerkelijk iets bieden. De tijd is nu rijp om het bedrijfsleven te benaderen zich aan te sluiten bij NSEG en hiervoor een financiële bijdrage te doen.
Voor de strategische samenwerking met Amsterdam IJmuiden Offshore Ports (AYOP) is een merkengids en huisstijl ontwikkeld. Ook is een interactieve presentatie gemaakt waarin de drie havens het aanbod tonen en de gehele regio, inclusief de luchthaven, onder de aandacht gebracht wordt. Tijdens Offshore Energy 2019 is samen met de AYOP een side-event georganiseerd waarbij leden van de SNSEA, AYOP en NSEG elkaar konden ontmoeten.
De strategische samenwerking met de Nederlandse WindEnergie Associatie (NWEA) heeft geresulteerd in het houden van de algemene ledenvergadering in de NSEG-regio. Aansluitend werden NWEA-leden rondgeleid bij Windpark Wieringermeer. In de tweede helft van 2019 is NSEG zichtbaar geweest op Wind Europa Kopenhagen en Offshore Energy Amsterdam. Hierbij werd veel aandacht besteed aan sociale media. Inmiddels telt NSEG 270 volgers, een stijging van 300 procent ten opzichte van mei 2019. Verder zijn interviews gegeven aan verschillende vakbladen, die volledig in het teken stonden van de aanwezige infrastructuur van NSEG.
Met Rotterdam Partners, NFIA, Haege Investment, Houthoff Advocaten en Ontwikkelingsbedrijf NHN is een ontbijtsessie georganiseerd waarin de investeringsmogelijkheden op de Noordzee en alle technische, innovatieve en juridische aspecten hiervan onder de aandacht zijn gebracht.
updaten